Alert: BlackBerry Messenger Message Being Forwarded Around "From RIM" is FAKE. Don't Broadcast It.

By Kevin Michaluk on 8 Apr 2010 01:03 pm
2
loading...
942
loading...
16
loading...

Fake BlackBerry Messenger Message - Don't Forward

Listen up BlackBerry Messenger users... So some numb nuts out there started broadcasting out to their BBM contacts the following message and apparently people are buying into it and forwarding it around like crazy because our CrackBerry inbox is full of people asking if this is real or fake and put a stop to the madness:

'Hello, greetings from RIM (Research In Motion) proprietors of BlackBerry. This message is to inform all of our users, that our servers have recently been really full, so we are asking for your help to fix this problem. We need our active users to re-send this message to everyone on your contact list inorder to confirm our active users that use BlackBerry Messenger, if you do not send this message to all your BlackBerry Messenger contacts then your account will remain inactive with the consequence of losing all your contacts.

We apologize for the inconvenience but this is the only way possible to resolve this problem. Sincerely Research in Motion. For more information visit www.blackberry.com/inactiveusers'

It doesn't take too much to figure out this is fake (aside from the poor wording, RIM would never spell Research In Motion with a lower case 'i" and the url is dead if you visit it) but I reached out to RIM to confirm that it's fake and they assured us IT IS FAKE. So don't waste your own or anybody else's time broadcasting it to your contacts. That is all. Back to our regularly scheduled programming. :)

Kevin Michaluk Kevin Michaluk "Founder, Editor in Chief " 3922 (articles) 3285 (forum posts)
69 comments

afropoika

Seriously, how stupid must one be?

Oh, and SECOND!

serpico

I got 2 already from my bb friends list. Ah man, how does this happen?!

navygreengolf

2!?!?!?! I got like, 7 already! And I thought my friends were slightly intelligent....

LuvMyBBCakes

I've had a couple people I've been trying to delete for months now...

What a great excuse to do so! :o

djjohnson

In a span of 15 mins or so, my BBM started to go bonkers ....
Messages were flooding in, and for a second I thought it was an emergency.
It just took me three forwarded messages to figure out that this was a spam.
I just tried the link, without any real optimism, and found that to be a fake link.
To cross check I went online (Crackberry ofcourse) and viola! Spam!
I silently chuckled to see how dumb some people were to spread this like it was some serious issue.
But then again, I guess not everyone is as cool-minded as some of us (ie, Crackberry addicts) are!
Kudos guys for not falling into this publicity stunt/gimmick/spam.

jiggz22

Surprisingly whoever made this up didn't add that blackberry was offering money to those who sent out the msgs lol

djjohnson

that def would have put the finishing touch like an icing on top of a cake!!
I'm still getting the forwards despite the news of this forward being confirmed by RIM as SPAM!
Wonder why my "dumb-friends" cant figure this one out!!
Logic people, logic!!
LMAO.

jessyizspoiled

only ppl that forwarded this msg are probably BBM rookies! =p

Timelessblur

I would not call them just BBM rookies but I would call them IM rookies because I have seen message like that make rounds since AIM was the new big thing over 10 years ago. Hell I have seen something like that makes it rounds on AIM, ICQ, Yahoo, and MSN over the years so I am not surprised at all to see some idiot try this stunt on BBM.

thearchitect

I just received this message and questioned it coming from RIM due to the wording of the message, the wording " that our servers have recently been really full " looked very odd to me, so I figured I would come check it our here. Thanks for getting this message out, we don't need anything else slowing down BBM, it's bad enough now.

devGOD

so unprofessional "that our servers have recently been really full, so we are asking for your help to fix this problem." who says "really full"

mettleh3d

From "TRIGGA" not saying hes spreading it, and i dont even know how he got me as a contact

Dispara

This mesage, translated to spanish, has been around in Mexico.
Its annoying!!!!

RedRangerReid

Can you be to believe this lol

visualpurple

the next person who sends this to me is going to get an earful... how stupid are people?!

STEPHSTAR926

I received this message 40 times! Is there a way to disable the broadcast message feature?

mp5wes

ya, i figured once RIM added the broadcast feature on BBM that i was gonna get idiot friends that will spread chain letters or spam. its like the aol days all over again

lemcoe9

Wow. RIM would definitely use "really full" to describe anything.

kaymer327

Help us overload them further by sending this message out to EVERYONE!

lol...

leafs123

I keep telling my contacts that it is fake. People are stupid and I wish they were more like the CB addicts on here!!

Dannyd534

i got like 3 ppl from my bbm that sent this to me...read it, and laughed so hard

jimmycinla

The positive is, its an easy way to get rid of all the dumb people in your BBM list, just delete all the people that forward this message to you, done!

PoppaKev

this is crazy i got about 15 messages this morning.

Cap_172R

Lol.. someone was really bored and some people don't stop to think about stuff lol... when in doubt --> crackberry.com

evilkefz

hahaha I tried to tell em, heck I work for Verizon and im port of the RIM Beta Program... too many yound people and bored people have BlackBerries now. its turning into the New AOL Almost.....

undermine

RIM should figure out a way to block this BS.

riceastwood

I have gotten this 30 times today and I knew it couldn't be real. Just posted a thread about this time to edit.

BasPilot

So fake it hurts.... That's funny. I am gonna steal that from you.

alicklee

my bad damnit should have check site now

tony bag o donuts

I was one of the many that emailed the cb guys, but my status says don't bother sending me the rim alert. :)

tekneakz

Why would RIM want you to put more load on their servers by sending Broadcasts? Come on guys, use your heads.

kmk1#CB

I got it from a friend. So Fake

scribblesstudios

.... yes i am a dummy... oh well... I only had 4 contacts anyways... so I am glad it's a hoax..

Lovesherbb1915

LOL, that makes two of us. =P I feel so stupid now. I only sent it out cause my cousin sent it to me on BBM, though, so yeah. Oh, well. lol. I just really want to know where this crap got started.

hysteriicz

My life would be complete if I could just disable broadcast messages.

luxurie

this has become so big its now TRENDING ON TWITTER!!!

ThatsAngel

I've hated using BBM for a long time. But things like this only serve to prove how stupid the casual consumer market is that RIM worked desperately to target.

All the imbeciles that outgrew their sidekicks and MySpace found Blackberry and Facebook, and they are poisoning it.

Aspyred

"Our servers have recently been really full..."

...Yeah, really full of it. Seriously, of course along with so many other signs, this raised such a major RED FLAG that it's laughable.

Danni1083

Good thing I never recieved this message cause I sure would have believed it.

mar2mar

omg numb nuts. why would you think RIM would send such a ridiculous message? its smell of SPAM. lets use some common sense. we are in the 21st century, SPAM is of the norm

hoonaynay#CB

I'm glad so many of my blackberry contacts are idiots..

blessed2bamommie

and don't check Snopes or Hoaxbuster! Bill Gates is *not* giving away money!

skyler0

Haha, I don't usually get these kinds of things, but sure enough I got this one, and as soon as I saw it I laughed lol. Just for kicks I checked out the link since it is on the http://blackberry.com domain. Of course it didn't work though XD. Epic Fail.

I mean come on... do you really think if RIM needed to 'kick paying BB customers' off it's BBM service they wouldn't be able to tell who was inactive based on activity... not a forwarded message <_<... silly silly people haha

Boogies_Blackberry

I've gotten this dumb message about 10times in the last 5minutes!

Ghostnyc

Akin to Microsoft sending people money to forward emails ....complete BS!

phonejunky

I'm still getting these dumb messeges from people, im about to start losing bbm friends from cussing them out. how could you be so dumb to believe this.

live420

i got this msg rite after i took my phone off the Internet i went back on an there was the announcement about the fake msg

Kostantinos

I check crackberry every day, I don't belive anything until I read it on here first.

Vince82

^ I agree with you b/c I check CB daily and if it's not posted here then odds are its false. I have almost 60 bbm friends and at least 80% of them sent this to me. I told them why would RIM do something like this? And why would you believe it?

Edit: Some people need there "Broadcast" privileges revoked anyways!

babygirl1706

Hi, I'm new at this BlackBerry-smart phone thing. My husband and I got this on our BBM today. I told my husband that it did not seem right but we are new at this so we were not sure. So to keep from losing my contact info, I did it.(Though I only have 4 BBM contacts.) I feel really stupid now but I guess if it was real I would still feel stupid for not doing it and losing my contact info. So please go easy on the people who did forward this, cause they maybe like me, new and didn't know what to do.

shaleem

Servers are really full? LOL! Oh no! The sky is falling!

shishkabibal

The funny thing about this is the link in this message doesn't even work

Foberry

Obviously fake when I got it and funny thing is only 1 friend only ever send these things and it's always the 1 same friend...*sigh

mike340t

This is why I don't allow fam to email me and keep my mother in spam so crap like this doesn't get emailed.. However my tard brother and friend BBM's me this crap now... WTF.. WTF.. I try so hard to stay spam free lol...

davidnc

LoL , NP here I dont have BBM installed hahaha, kinda glad i dont now after reading this thread

jfs101

It was Amy Bruce, still 7 years old since 1998...

radixe

the moral of the story? at least now you know which of your friends are idiots.

koli.fx

Everybody who forwarded this on should be put down so they can't poison genetic pool of the human race with their stupidity.

TimB0617

Anyone know where I can get the updated bb messenger? And is anyone uusing it?!?!

ItsMe6

i got that piece of **** 6 times in a min i had to curse some ppl out(broadcast way), some of them said "idk who RIM is so i just forwarded it" seriously??? are ppl that bored they have to send chain letters over BBM

trini_pirate

shame on all the dunce ppl that forwarded

trini_pirate

shame on all the dunce ppl that forwarded

Blacklatino

LOL. Yah, I got about 20 of them thru BBM.....deleted all of them. :)

cmelwanis

Wow, it spread around the whole world. I Thought only in Indonesia.

Gullykali88

Funny question has anyone seen the broadcast message where it says if your this fruit your this and put it on ur status etc.....if anyone has got it can they please upload it... I no its a bit of a long shot but. Cheers